dimecres, 25 de març de 2009

PROTOCOL PER A LA REHABILITACIÓ DEL GENOLL

Vaig a suggerir alguns exercicis útils per a la rehabilitació de genolls en procés post-operatori o genoll debilitat.
Els exercici s'han de fer tots els dies, si és possible tant de matí com per la vesprada dedicant-li 30 min. cada volta com a mínim. (si és pot).
Abans de començar els exercicis, cal escalfar el genoll durant 10 min. amb: una manta eléctrica, borsa calenta o traps calents per a facilitar els moviments.
Els exercicis és repetiràn 15 vegades.

Lliures:
  1. Completament gitat a terra extensió completa de la cama alçant el peu sense despegar la cuixa de terra.

  2. Elevar la cama fins 45º, contar fins a 5 y baixar-la amb a poc a poc. L'altra cama estarà doblegada com a recolçament.


  3. El genoll damunt un recolçament (vore foto), des d'aquesta posició alçar la cama sense perdre contacte amb el recolçament, contar fins a 5 i baixar a poc a poc.


  4. Estant cap per a baix, doblegar la cama tot el que és puga, contar fins a 5 i baixar.


Resistits: És fàn amb pés i progresivament s'anirà afegint-me.

5. Elevar la cama afectada fins a 45º contar fins a 5 i baixar a poc a poc, l'altra cama estarà doblegada com a recolçament. (Com l'erxecici núm. 2 però amb pés).

6. El genoll damunt un recolçament (una toallola), des d'aquesta posició alçar la cama sense perdre contacte amb el recolçament, contar fins a 5 i baixar a poc a poc. (Com l'erxecici núm. 3 però amb pés).

7. Sentat a terra, estirar la cama i elevant-la. (No doblegar el genolls)

8. Elevació estant dret.

9. Sentat, el cos ha d'estar pegat al respatllera (respaldo) i les cames colgant. Extenció de la cama, contar fins a 5 i baixar a poc a poc.

10. Estant cap per a baix doblegar la cama tot el que és puga contar fins a 5 i baixar. (Com el exercici núm. 4 però amb pés).

Cladrà aplicar gel durant 10 min. si és sent dolor.

Si s'ha tingut un dia mogudet és normal que el genoll estiga un poc inflamat o si és esforça amb excés. Convendrà descansar amb el membre inferior en alt i aplicar-li gel. Si a pesar d'aquestes mesures persisteix el dolor consulteu al vostre metge.

També serà útil fer bicicleta (amb el desenvolupament fluix al principi i el sillí lo més alt possible, per a avitar doblegar molt el genoll), pasetgar, pujar i baixar escaleres sempre que el dolor ho permetra.

Si és vol seguir aquestos exercicis caldrà informar al metge o encarregat de la rehabilitació abans de complir-los. Al principi no és notarà molta evolució però amb contancia es aconseguirant els resultats desitjats.

5 comentaris:

sendallarga ha dit...

Per desgracia, acabarás fet un expert.

Aním i a enfortir el genoll

depiedraenpiedra ha dit...

Pues si Diego...estos ejercicios ´hice yo en casita una buena temporada. ánimo con ello,

BUSCAMURS ha dit...

Vaig que ja estàs volent caminar en la Nevera... senyal que poc a poc estàs millor. Ànims i constància en els exercicis.

Diego Rovira ha dit...

Efrén si me faig expert que no siga per culpa de les lesions. jeje

Creo que los aconsejan a todos los que hemos tenido problemillas con la rodilla. No Nere? Ahora que me acuerdo cuando me rompí el menisco tambien me hicieron rehabilitación con este tipo de ejercicios.

No Ximo, a la Nevera aniré a fer fotos, lo de caminar ho deixaré per al 18 que temin la pujada a Penyagolosa.

Ens veiem a Atzaneta. :D
Adeuuuu

Miguel ha dit...

Yeppp Diegooo!!!.....gracias por las fotos Atzeneteras!!....por anticipado;).....y venga ANIMO!! ....para seguir con los ejercicios de rehabilitación!!!!

Un fuerte abrazo